top of page

Kako HR menadžeri usavršavaju veštinu analize ponašanja?




Kako smo došli od analize video snimaka poznatih ličnosti do analize zaposlenih i kandidata za posao u realnom vremenu?


Čvor bihejvioralne analitike najčešće bude upravo u HR-u, te je bilo izvesno da u okviru saradnje sa svakom kompanijom imamo prilike da u manjoj ili većoj meri sarađujemo i sa HR menadžmentom.

Na samom startu i kroz prve kontakte delovalo mi je da HR stručnjaci iz nekog razloga nisu ozbiljno zainteresovani za alate analize verbalnog i neverbalnog ponašanja.

Čudno, uzimajući u obzir da pored zaposlenih u prodaji, HR stoji kao pozicija sa najviše međuljudske interakcije i procene.


Zapravo nije bio slučaj da HR nije bio zainteresovan, već da ljudski segment analize shvata izuzetno ozbiljno i da sve što nije 100% usko vezano za poslovnu praksu jednostavno nije na radaru.

Ukratko, ne postoji prostora za "možda će mi ovo biti od koristi".


Budući da mi je posebno uživanje osmišljavanje novih aktivnosti i planova, noga mi je uvek cupkala dok sam stalno vrteo u glavi šta bismo mogli novo uvesti, kako bi dodatno približili alate i sl.


Kroz aktivniji rad i dovoljno udaranja glavom u zid razvili smo nekoliko zanimljivih pristupa koji definitivno gađaju sam centar praktične primene HR alata:





1. ANALIZA PONAŠANJA KANDIDATA ZA POSAO U REALNOM VREMENU, UŽIVO



Nakon duže ili kraće edukacije HR menadžer ima priliku da kroz intervju sa stvarnim kandidatom za posao prođe sve faze razgovora i primeni alate analize ponašanja u realnom vremenu, uz naše prisustvo.


Kandidati su zapravo sa profilima koji su potrebni HR-u kompanije, odnosno postoji realna šansa da kandidat nakon razgovora dobije priliku za nastavak intervjua i zaposlenje.


Postoji nekoliko opcija za realizaciju ove aktivnosti: a) Organizacija posebnog intervjua gde su prisutni HR menadžer i kandidat (ovo je obično deo individualno treninga HR menadžera)


b) Organizacija intervjua kandidata za posao u okviru in house edukativne trening aktivnosti (u okviru višednevne trening aktivnosti koju organizujemo za HR timom ili mešanim pozicijama povezanim sa procesom zapošljavanja)


c) Supervizija već postojećih intervjua kandidata u okviru kompanije (naš tim prisustvuje razgovorima koje u okviru standardne poslovne prakse HR vodi sa odabranim kandidatima)


Zahvaljujući saradnji sa HR agencijama imamo priliku da odaberemo i pozovemo kandidate koji tačno odgovaraju interesima kompanije. Ovde bih posebno istakao izuzetnu saradnju koju imamo sa People Fokus timom po pitanju izuzetno lakog pronalaska kandidata.


Pored izuzetne prilike da HR u okviru direktne prakse primeni nove bihejvioralne alate, dodatni rezultat je da i sami kandidati imaju izuzetno pozitivne utiske nakon intervjua.

Kako je to moguće? Kandidati dobijaju priliku da pažljivije obrate pažnju na njihov pristup razgovoru, plus dobijaju od nas besplatan online edukativni paket i direktan feedback vezan za njihov nastup. Kompletan WIN-WIN-WIN!





2. ANALIZA VIDEO SNIMAKA INTERVJUA (koje kompanija već ima u bazi)



Izuzetna prilika koja bukvalno stoji neiskorišćena na polici.


Kroz analizu video snimaka razgovora, HR ima priliku da po odabranoj dinamici, na primerima iz njihove ranije prakse, bez ometanja obrati pažnju na najvažnije bihejvioralne momente prethodnih intervjua.


Na licu mesta, nakon kraće ili duže edukacije, naši treneri prolaze odabrane video snimke, kroz zajedničku analizu momenata u razgovoru, uočenih verbalnih okidača, relevantnih mikropromena ponašanja i dodatnih važnih elemenata.


Ukoliko je moguće, treneri pre aktivnosti izvode pregled i pripremu video primera. Pripremu je moguće uraditi u periodu od nekoliko dana ranije ili istog dana kada je planiran trening (par sati pre treninga).


Ono što je izvesno, svaki snimak duži od nekoliko minuta u sebi sadrži bihejvioralne momente koji su vredni pažnje.



3. ORGANIZACIJA IN HOUSE INTERNOG RAZGOVORA/INTERVJUA


Izbegavam koristiti reči "radionica" i "simulacija" jer se na ovu vežbu i aktivnost može gledati u potpunosti na realan način. Dakle, HR tim prolazi kroz edukaciju i upoznavanje sa različitim protokolima koji adresiraju motivaciju, stručnost, ili neku visoku rizičnu kategoriju (alkoholizam, kocka, prodaja informacija...)


Dalje u okviru manjih grupa HR menadžeri u praktičnom smislu primenjuju alate ispitujući jedni druge.

Učesnici takođe menjaju uloge tako da se prolazi kroz iskustvo ispitivača, posmatrača i ispitanika.



4. RADIONICE ZABAVNO-EDUKATIVNOG FORMATA


Naravno, uvek popularne (pogotovo u okviru dugoročne saradnje) jesu radionice koje kroz zabavni format pružaju priliku da se alati na praktičnom nivou primene. Kraće ili duže radionice poput: "Koga ćeš primiti u banku", "Zaposli najbolji hobi", "Prodaja neobičnog proizvoda", uvek popularna "Zabava sa ubistvom" i sl.





5. VEŽBA KROZ SETOVE ODABRANIH VIDEO SNIMAKA


Neodvojivi deo svake naše aktivnosti jeste analiza video snimaka ili prezentacija različitih gestova kroz video snimke. Treneri iz naše izuzetno velike baze biraju set snimaka koji pokriva promene ponašanja na koje HR vodi sa kandidatima u okviru uobičajene poslovne prakse.

Osnovni cilj jeste da polaznici prođu kroz veliki broj različitih primera i ubrzano naviknu oko da reaguje i uoči istu skriptu promene ponašanja, kada se ona dogodi kod različitih profila ljudi.



Prethodno su navedene samo aktivnosti koje su fokusirane na analizu sagovornika, zapravo nismo ni dotakli aktivnosti usmerene na unapređenje tehnika ispitivanja, detekcije rizičnih profila ličnosti, lične prezentacije, raporta...



Kad se sve uzme u obzir, ovo je zapravo reklama za analizu ponašanja i potencijal koji stoji iza nje, pogotovo kad su u pitanju dinamične funkcije kao što su HR, prodaja i bezbednost.



Od prvog treninga ja sam temu analize postavljao čak i ispred sebe. Ko je bio na treningu verovatno mu je poznat citat:

"Primenite analizu na meni, uočite u toku treninga pravi signal kod mene. Biće mi i više nego drago ako kod mene prepoznate stvarni signal straha, neprijatnosti ili negativne reakcije. Ne samo da će mi biti drago već ću vam otvoreno reći šta stoji iza tog signala i na šta još da obratite pažnju."


Dakle, obratite ozbiljniju pažnju na temu analize ponašanja. Samostalno, sa nama, sa drugom literaturom... Nije važno, samo krenite u istraživanje pogotovo ako ste u HR-u!



 
 
 

Kommentare


Imate pitanje ili želite da nas pratite?

Poruka je poslata.

Zahvaljujemo se na kontaktu.

Centar za bihejvioralna istraživanja "Valentis" d.o.o.

Kralja Petra I 70, Bačka Palanka, Srbija

​​

Tel: +381 62 350 521

E-mail: office@valentis.rs

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram

© 2025 by CBI VALENTIS

bottom of page